Які документи повинні бути на місці здійснення торговельної діяльності
Відповідно до п.177.10 ст.177 розділу ІV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - Кодекс) фізичні особи - підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів та витрат та мати підтвердні документи щодо походження товару.
На загальній системі оподаткування фізичні особи - підприємці застосовують реєстратори розрахункових операцій (касові апарати) відповідно до Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського та послуг»(із змінами та доповненнями).
Відповідно до ст.267 розділу ХІІ Кодексу фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування, які здійснюють торговельну діяльність у пунктах продажу товарів, зобов’язані придбавати торгові патенти.
Згідно зі ст.9 Закону України від 1 червня 2000 року № 1775-III «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»( зі змінами та доповненнями) визначено перелік видів діяльності, які підлягають ліцензуванню.
Отже, фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торговельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (через касовий апарат).
Фізичним особам – підприємцям, які здійснюють роздрібну торгівлю на ринках, ярмарках (за винятком розташованих на їх території магазинів, кіосків, палаток, павільйонів, приміщень контейнерного типу) дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО).
При цьому на торговому місці повинні знаходитись такі документи:
- книга обліку доходів та витрат;
- книга обліку розрахункових операцій;
- документ, що підтверджує державну реєстрацію (наприклад, виписка або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців тощо);
- торговий патент;
- ліцензії (у разі торгівлі підакцизними товарами);
- свідоцтва платника ПДВ (у разі якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);
трудові угоди з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).