Відпустка найманого працівника платника єдиного податку
Відповідно до пп.2 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України однією з умов перебування фізичних осіб – підприємців на другій групі платників єдиного податку є здійснення господарської діяльності з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню.
Згідно з п.295.5 ст.295 вказаного Кодексу платник єдиного податку першої та другої груп, який не використовує працю найманих осіб, звільняється від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також на період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Тобто, фізична особа – підприємець має можливість не сплачувати єдиний податок у період відпустки, відповідно, не проводячи на цей час господарську діяльність. Зокрема, звільнення від сплати єдиного податку надається на один календарний місяць на рік тільки тим платникам єдиного податку, у яких немає найманих працівників, тобто осіб, з якими укладено трудові договори.
При цьому підприємець сплачує інші податки, єдиний внесок на загальнообов’язкове соціальне страхування за місяць перебування у відпустці та подає податкову звітність у встановлені строки. Для підтвердження періоду відпустки підприємець повинен подати заяву у довільній формі до територіального органу Міндоходів України за місцем обліку.