З наступного року сумлінних платників перевірятимуть через Інтернет
З першого січня 2014 року платники єдиного податку, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, зможуть скористатися новим сервісом – електронною перевіркою. Для цього достатньо буде повідомити територіальні органи Міністерства доходів і зборів України про своє бажання пройти перевірку дистанційно за 10 днів до її проведення.
За рік, з 1 січня 2015 року, цю новацію буде розповсюджено на представників мікро-, малого та середнього бізнесу, що перебувають на загальній системі оподаткування.
З початку 2016 року зможуть «замовити» собі проведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки всі категорії платників податків в Україні.
За оцінками фахівців Прилуцької ОДПІ, перехід до практики електронних перевірок дозволить не тільки підвищить якість і ефективність податкового аудиту, а й знизить адміністративне навантаження на платника податків. Із запровадженням електронної перевірки очікуєтьсь значне скорочення часу на проведення аудиту та адміністративних витрат як для бізнесу, так і для держави.
Для проведення електронної перевірки платник податків забезпечує подання до органу Міндоходів в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб документів, які відповідно до Кодексу пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (якщо такі документи створюються таким платником податків в електронній формі та зберігаються на машинних носіях інформації).
Однак, право на електронну перевірку мають не всі платники податку, а лише суб’єкти підприємництва з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до пункту 77.2 статті 77 Кодексу
Відповідний наказ Міністерства доходів і зборів України щодо порядку проведення електронних перевірок від 03.06.2013 №143 зареєстрований в Мін’юсті 13.06.2013 р. за №950/23482 та вступає в дію з 1 січня 2014 року.