запомните / запишите
сообщите, что вы нашли информацию
на сайте "Priluki.in.ua - Карта Прилук"

Hовость компании "Прилуцька об’єднана державна податкова інспекція "

03.10.2017

Продавці складної побутової техніки повинні застосовувати касові апара

На цьому наголошують у Головному управлінні ДФС в області. Детальна розмова з приводу того, на що треба звернути увагу підприємцям, що здійснюють таку діяльність, відбулася днями в редакції обласного радіо ЧФ НТКУ «Сівер-Центр». З журналістом Ігорем Юхрименко спілкувався начальник відділу фактичних перевірок та контролю за готівковими операціями управління аудиту Сергій Мотчаний.
Минуло більше 4 місяців з моменту необхідності застосування платниками податків, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), а простіше касових апаратів. Саме 8 травня поточного року набула чинності Постанова КМУ від 16 березня 2017 р. N 231, якою затверджено перелік груп технічно складних побутових товарів, реалізація яких потребує застосування реєстраторів розрахункових операцій. Підведемо короткі підсумки імплементації зазначеного документа в реаліях нашої області.
Яка необхідність запровадження даної норми щодо реалізації технічно складних побутових товарів?
- Можу вказати декілька аспектів, які підкреслюють важливість даного нововведення. По-перше: фіскальний чек виступає гарантією, що підприємець чесно обліковує доходи та сплачує належні податки. А це призводить до активного наповнення бюджетів усіх рівнів та, в подальшому, використання цих коштів на користь громади. 
По-друге: касовий чек, це документ, який не лише фіксує факт оплати, а й надає гарантію якості придбаних товарів чи послуг. Саме на його підставі споживач може в повній мірі скористатись правами, що надає Закон України «Про захист справ споживачів», у тому числі в частині повернення товару або коштів.
Розкажіть про окремі «тонкощі» цього нормативного документу?
- Коротко про те, хто повинен застосовувати касові апарати. Тут все просто. Якщо ти здійснюєш реалізацію товарів, які входять у затверджений перелік – повинен застосовувати касовий апарат. Абсолютно неважливо де проводиться реалізація товарів – на ринках чи в магазинах, хто проводить реалізацію – приватний підприємець на загальній чи спрощеній системі оподаткування або юридична особа. Обсяг доходів також не береться до уваги. Визначальним є перелік товарів, затверджений Постановою КМУ.
Звертаю увагу на деякі нюанси: товари у переліку треба дивитися на рівні 10-значних кодів УКТ ЗЕД, а позиції з 4-значними кодами підлягають застосуванню касових апаратів тільки, якщо вони не мають деталізації на рівні 10-значних. Наприклад, Група 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя» йде з 4-значним кодом, але нижче є деталізація з 10-значними кодами. Тому, у даній підгрупі слід дивитися товари, що деталізовані з 10-значним кодом. У групі 91 «Годинники всіх видів та їх частини» немає деталізації з 10-значними кодами, а отже годинники всіх видів та їх частини повинні продаватися з застосуванням касових апаратів. 
Чи всі види складної побутової техніки підпадають під дію Постанови?
- Дуже слушне запитання адже багато виникає непорозумінь з приводу реалізації техніки, яка була раніше у використанні, - звертаю увагу, що затверджений Кабінетом Міністрів перелік не містить винятків. А отже, продаж техніки б/у потребує застосування касових апаратів. Повторюся, якщо товар є у переліку – касовий апарат повинен застосовуватися. Інше на що хочу звернути увагу: якщо на господарчому об’єкті одночасно реалізуються товари, що потребують застосування касових апаратів (у даному випадку технічно складні побутові товари), так і інші, то касовий апарат повинен застосовуватись при продажу всіх товарів.
Отже зрозуміло, якщо реалізуєш товари, які входять в затверджений Постановою Кабміну №231 перелік – повинен застосовувати касовий апарат? Коротко, що потрібно щоб його встановити?
- Алгоритм встановлення реєстраторів розрахункових операцій  однаковий для всіх суб’єктів господарювання. Перший крок – обрати та придбати РРО з переліку, що затверджений Державним реєстром РРО з урахуванням сфери застосування. Придбати можна новий або вживаний апарат. Другий крок – укладення договору з центром сервісного обслуговування та подання документів на реєстрацію РРО у територіальний орган фіскальної служби (податкову інспекцію) за місцем державної реєстрації суб’єкта господарювання. Третій крок – опломбування РРО та отримання посвідчення про державну реєстрацію РРО. Четвертий крок – програмування та використання РРО при реалізації товарів чи наданні послуг.
Як контролюється виконання зазначених нормативних документів?
- Контроль за дотриманням платниками даної норми покладено на фіскальні органи. За час дії Постанови проведено більше фактичних 20 перевірок, які здійснюються на підставі ст.80 Податкового кодексу України без попередження платника. Такі перевірки здійснюються за наявності підстав. Тобто, якщо немає підстав – фактична перевірка не проводится. А отже: застосовуйте касовий апарат, не допускайте інших порушень і перевірка до вас не прийде.
 
Головним є те, щоб суб’єкти господарювання зрозуміли, що ці зміни невідворотні. Застосування касових апаратів є ще одним (можливо і невеликим) кроком до цивілізованого суспільства, де кожен споживач може захистити свої права, а кожен підприємець сплачує належні податки.  Тому радимо суб’єктам господарювання чітко дотримуватись чинного законодавства при проведенні розрахункових операцій, а громадянам бути пильними та завжди вимагати та отримувати касовий чек.

Другие новости компании "Прилуцька об’єднана державна податкова інспекція "

11.12.2018
26.09.2018
26.09.2018
26.09.2018
26.09.2018
26.09.2018
26.09.2018
26.09.2018
19.09.2018
19.09.2018
19.09.2018
19.09.2018
19.09.2018
19.09.2018
19.09.2018
19.09.2018
19.09.2018
19.09.2018
12.09.2018
12.09.2018
12.09.2018
12.09.2018
12.09.2018
12.09.2018
12.09.2018
12.09.2018
12.09.2018
12.09.2018
05.09.2018
05.09.2018
05.09.2018
05.09.2018
05.09.2018
05.09.2018
05.09.2018
05.09.2018
28.08.2018
28.08.2018
28.08.2018
28.08.2018
28.08.2018
28.08.2018
28.08.2018
28.08.2018
28.08.2018
21.08.2018
21.08.2018
21.08.2018
21.08.2018
21.08.2018

Комментарии

 priluki.in.ua (0)  

← Новости компаний